1399/12/08-21:37

دکتر احمدی نژاد: مردم می توانند بر اساس اقلیم چهار فصل ایران، صاحب چند مسکن باشند

دکتر احمدی نژاد: مردم می توانند بر اساس اقلیم چهار فصل ایران، صاحب چند مسکن باشند

دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از فعالین بازار مسکن، بر فراهم بودن همه امکانات لازم برای ساخت دو میلیون مسکن در سال تاکید کرد و گفت: ما می توانیم به نقطه ای برسیم که هر شهروند ایرانی دو یا سه مسکن در نقاط مختلف ایران داشته باشد و بتواند از چهار فصل زندگی در این سرزمین پر برکت متنعم شود.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد مسکن را از جمله مهمترین نیازهای ضروری انسان و محلی برای آسایش خانواده، تربیت فرزندان و گذراندن بهترین اوقات زندگی توصیف کرد و با اشاره به 750 هزار ازدواج در سال گفت: در هرسال به تعداد ازدواج هایی که صورت می گیرد به مسکن نیاز داریم و این در حالی است که در سایه پیشرفت و افزایش رفاه مردم، متوسط متراژ مسکن هر خانواده نیز افزایش می یابد، بنابراین باید به ساخت مسکن اهمیت داده شود.

خادم ملت ایران افزود: در هشت سال دولت قبل به طور متوسط در هر سال 770 هزار واحد مسکونی ساخته شد اما دولت فعلی به این مهم توجه نشان نداد و در توجیه آن می گویند که 4 میلیون خانه خالی وجود دارد که این امر چیزی جز دادن یک آدرس غلط و انحرافی به جامعه نیست.

دکتر احمدی نژاد از فشار سنگین وارد شده به مردم برای تهیه مسکن عمیقا ابراز تاسف کرد و گفت: برآوردها و بررسی های ما می گوید که باید سالانه دو میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود و برای این منظور هر چهار عامل اصلی ساخت مسکن یعنی زمین، مصالح، نیروی انسانی و منابع مالی در کشور وجود دارد.

وی کل مجموعه شهرهای کشور را حدود یک میلیون هکتار دانست و گفت: ایران شامل 187 میلیون هکتار زمین است و به راحتی و با یک طراحی عالمانه می توان آن را تا ده میلیون هکتار نیز افزایش داد و شرایطی را پدید آورد که همه مردم ایران در خانه های ویلایی زندگی کنند.

خادم ملت ایران از بیکار بودن بخش مهمی از سه میلیون نیروی کار در حوزه ساخت و ساز سخن به میان آورد و افزود: منابع مالی فراوانی برای ساختن مسکن وجود دارد و با استفاده صحیح از آن ، امکان جذب سرمایه های خارجی نیز در این زمینه فراهم خواهد شد. هم اکنون سه هزار و 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و ظرفیت وام دهی بانک ها نیز سالانه بیش از 700 هزار میلیارد تومان است که با استفاده از آن، تولید مسکن با یک جهش مواجه خواهد شد.

وی هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه در داخل شهر تهران را معادل ساخت 100 کیلومتر بزرگراه در خارج از شهر دانست و افزود: اخیرا اعلام شد که هزینه مدیریت شهری در تهران سالانه 30 هزار میلیارد تومان است در حالی که با این مبلغ می شود هزار کیلومتر بزرگراه ساخت و به تدریج تمام ایران را به صورت شطرنجی با بزرگراه و آزاد راه و قطار سریع السیر با 350 کیلومتر در ساعت به هم مرتبط کرد.

دکتر احمدی نژاد از سوداگری به معنای سود بری کلان بدون انجام کار و تنگ نظری به عنوان دو عامل آسیب زننده به مسکن یاد کرد و افزود: اگر نگاهمان را به مردم کمی تغییر بدهیم، همه مردم ایران می توانند در این سرزمین وسیع و غنی، به شکل مناسبی جای بگیرند، به گونه ای که مردم در ویلا و در مناطق ویلایی زندگی کنند. اما تنگ نظری باعث شده است که دائما و به غلط گفته شود چرا فلانی ماشین خوب سوار شده است در حالی که باید گفته شود چرا بقیه مردم سوار ماشین خوب نیستند؟

وی از انحصار و احتکار ثروت در کشور انتقاد کرد و افزود: تجربه و مطالعات تاریخی نشان می دهد که هرگاه طرح عالمانه ای از طرف دولت ها و به نفع مردم به اجرا در آمده است، مردم از آن استقبال و حمایت کرده اند و من معتقدم که با استفاده صحیح از ثروت کشور، مردم ایران می توانند با زحمت و تلاش خودشان مسکن خوب داشته باشند و سوار خودروهای مناسب شوند.

خادم ملت ایران به طراحی ساخت شهر به صورت باغ در دولت قبل اشاره کرد و گفت: مگر ممکن است شهر را به صورت یک خوابگاه طراحی کنیم تا مردم شب بروند بخوابند و صبح به دنبال کارشان از خانه خارج شوند؟ کار در یک جایی گیر دارد که باید آن را برطرف کنیم. وجود انبوهی از مهندسان و طراحان توانمند و دلسوز در کشور، می تواند اینده روشنی برای ملت ایران رقم بزند.

وی اول بودن ایران در انرژی، برخورداری از جنگل و دریا در شمال و جنوب کشور، زمین فراوان و انواع معادن را از امتیازات ویژه ایران برشمرد و در پایان سخنانش با تاکید بر اهمیت و ضرورت ساخت همه جانبه ایران عزیز گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که ایران عزیز ما به الگو و مظهر پیشرفت در جهان تبدیل بشود و من از همه کسانی که برای تامین رفاه، آسایش و راحتی مردم سرزمینم در هر نقطه ای از جهان و ایران تلاش می کنند، خاضعانه و صمیمانه تشکر می کنم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب