1400/01/21-17:43
در دیدار با جمعی از مردم انقلابی استان زنجان؛

دکتر احمدی‌نژاد: ملت را در صف مرغ به تصویر می‌کشند تا تحقیر کنند/ این شرایط سخت را با افتخار پشت سر خواهیم گذاشت

دکتر احمدی‌نژاد: ملت را در صف مرغ به تصویر می‌کشند تا تحقیر کنند/ این شرایط سخت را با افتخار پشت سر خواهیم گذاشت

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان زنجان که عصر روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، طی سخنانی از وضعیت کنونی کشور که به تحمیل مشکلات فراوان بر قشرهای مختلف مردم منجر شده است، انتقاد کرد و گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که گویی همه شياطين بسيج شده‌اند تا ملّت خداخواه، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و نجيب را که بر روی دریایی از ثروت نشسته است، در هم بشكنند و تحقير كنند. ملّتی كه با آرمان‌های بزرگ الهی و انسانی انقلاب كرد تا ريشه‌های فقر و تبعيض و ظلم را بخشكاند و همه جهان را اصلاح کند، امروز در صف مرغ برای دنیا به تصویر کشیده می‌شود تا او را تحقیر کنند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد بر ضرورت و اهمیت دخالت دادن مردم در مسائل کشور تأکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم گردد که جمعیت ۸۰ ميليون نفری ایران بتوانند به مسائل داخلی و جهانی، وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و سرنوشت خود فکر کنند و آزادانه و بدون واهمه، در باره همه مسائل اظهارنظر نمایند.

ایشان به شکست برنامه‌های اقتصادی به اجرا در آمده در هشت سال گذشته اشاره کردند و گفتند: ده برنامه اقتصادی داده‌اند که همه آنها شكست خورده است. اگر مردم در جريان این برنامه‌ها بودند، به آنها فكر می‌كردند و نظر می‌دادند، اشكالات طرح‌ها برطرف می‌شد و به نتیجه مطلوب می‌رسید و مسئولان کشور نیز از یک سوراخ ده بار گزیده نمی‌شدند.

خادم ملّت ایران حضور مؤثر مردم در صحنه را منجر به جلوگیری از بروز و ظهور فساد دانست و گفت: تنها با به خدمت گرفتن مأمورين، نمی‌توان به مقابله با فساد رفت. ملّت بايد در صحنه باشد تا جلوی فساد گرفته شود. مأمور مبارزه با فساد هم ممکن است فاسد شود امّا یک ملّت فاسد نمی‌شود. شرایط کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که مردم بتوانند با صدای بلند، اشتباهات هر مقام و مسئولی را به او گوشزد کنند. اگر این فرصت از مردم گرفته شود، یا مردم نسبت به مسائل کشور بی‌انگیزه شوند، اشتباهات استمرار پیدا می‌کند و فساد گسترش می‌یابد.

ایشان به سخنی از حضرت علی(ع) در باره آزاد بودن انسان از قید بندگی این و آن اشاره کردند و گفتند:  برخی خيال می‌كند وقتی انقلاب آمد، مردم با ایمان شدند، در حالی که مردم چون مؤمن بودند، انقلاب کردند. امروز نیز همه مردم پای کار انقلاب هستند و پایبندی خود را به انقلاب‌، ارزش‌ها و آرمان‌ها به صراحت نشان داده‌اند و به غير از اسلام، انقلاب و ولايت که آنها را متعلق به خودشان می‌دانند، چيز دیگری نمی‌خواهند.

استاد دانشگاه علم و صنعت از وضعیت کنونی کشور که به تحمیل مشکلات فراوان بر قشرهای مختلف مردم منجر شده است، انتقاد کرد و افزود: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که گویی همه شياطين بسيج شده‌اند تا ملّت خداخواه، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و نجيب را که بر روی دریایی از ثروت نشسته است، در هم بشكنند و تحقير كنند. ملّتی كه با آرمان‌های بزرگ الهی و انسانی انقلاب كرد تا ريشه‌های فقر و تبعيض و ظلم را بخشكاند و همه جهان را اصلاح کند، امروز در صف مرغ برای دنیا به تصویر کشیده می‌شود تا او را تحقیر کنند.

ایشان به بیان علل و عوامل مؤثر در پیدایش وضعیت اسفبار کنونی پرداختند و گفتند: مردم ایران امروز در برابر شرايط سختی قرار گرفته‌اند. نظامات اداری، نحوه تصميم‌گيری‌ها، دعوا بر سر پست و مقام و فراموش كردن مردم و تصميمات و راهبردهای غلط، ريخت و پاش‌ها و حيف و ميل‌ها از جمله علّت‌های روبنایی این وضعیت است اما سؤال این است که چرا یک عدّه می‌توانند ريخت و پاش كنند و ملّت نمی‌تواند كاری انجام دهد؟ چرا یک عده می‌توانند چپاول كنند و ملّت نمی‌تواند به آن واکنش نشان بدهد؟ چرا یک عده می‌توانند یک تصميم غلط را بارها تكرار كنند و به ملّت و كشور ضربه بزنند امّا ملّت نمی‌تواند اعتراض کند؟ دلیل آن را باید در ضعیف شدن ملّت تحت تأثیر سلب آزادی از آنان و خارج کردن موضوع عدالت از دستور کار زندگی مردم دانست.

دکتر احمدی‌نژاد بر اهمّیت نقش آزادی در اصلاح امور جامعه تأکید کرد و افزود: خدا انسان را خلق كرد و به او آزادی و اختيار داد تا بتواند تصميم بگيرد، فعّاليت و تلاش و حركت كند، به رشد و تعالی برسد و بزرگ و شکوفا شود. این در حالی است که شیطان اساس کار خود را بر سلب آزادی از انسان‌ها به عنوان هدیه بزرگ خداوند متعال قرار داده است تا آنها را از شأنیت انسانی خویش ساقط کند.

ایشان از عدالت به عنوان دوّمین عامل اساسی برای حلّ مشکلات کشور یاد کرد و گفت: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا مردم را برای برپایی عدالت بسيج كنند. اگر عدالت نباشد، انسانيتی وجود نخواهد داشت. فقر در هر جامعه‌ای به معنای نبود ثروت است امّا در ایران‌، مردم بر روی دریای ثروت زندگی می‌کنند و وجود فقر بیانگر نبود ثروت نیست، بلکه منتج از بی‌عدالتی در توزیع ثروت و انحصار و احتکار منابع ثروت است.

خادم ملّت ایران با تأکید بر اهمیت توزیع عادلانه ثروت در جامعه گفت: در حال حاضر، دولت از محل قانون هدفمندی يارانه‌ها، سالانه ۳۳۰ هزار ميليارد تومان درآمد دارد امّا با يارانه معيشتی هم كه می‌گويند به ۶۰ ميليون نفر می‌دهند، جمعا ۷۷ هزار ميليارد تومان می‌شود. يعنی ۲۵۳هزار ميليارد تومان از اين طرح را جای ديگری خرج می‌كنند و بعد هم می‌گويند طرح خيلی بدی بود! شما كه بیش از ۳۰۰۰ هزار ميليارد تومان در کشور خرج کرده‌اید و اين اوضاع مملكت است، آن ۲۵۳ هزار ميليارد تومان را هم بدهید به مردم خرج كنند. بدون تردید مردم بدتر از مسئولين خرج نمی‌كنند. مال خودشان است و بهتر خرج خواهند کرد.

ایشان افزودند: ما زير پرچم ولايت، امام زمان(عج) و اسلام انقلاب كرديم كه اين كشور بهترين كشور دنيا باشد. يك ملّت توانمند، با انديشه و استعداد، جوانان و مردم خوب و برخوردار از استعدادهای فراوان داریم و من شهادت می‌دهم كه ملّت ایران بهترين، باوفاترين، نجيب‌ترين، باصفاترين و پركارترين ملّت روی زمین است. الان سرپرستان خانوار بعضا تا ۱۶ ساعت كار می‌كنند. زنان در منزل مشغول به كار هستند در حالی که اكثر جاهای دنيا اينگونه نيست اما با این وجود همه مشکلات را گردن ملت می‌اندازند. آیا این ثروت عظیمی که در دست دولت و نهادهاست هیچ تأثیری ندارد و همه چیز تقصیر مردم است؟!

استاد دانشگاه علم و صنعت بر اهمیت ساختن کشور تأکید کرد و افزود: باید اجازه داده شود تا همه فکرها و راه‌حل‌ها مطرح شوند و مردم در امور جامعه دخالت کنند تا کشور درست شود. دیگران این راه را تجربه کرده‌اند و الان از ما جلوتر هستند. به لطف خدا و به همّت ملّت بزرگ و با عظمت ایران، این شرایط سخت را با افتخار پشت سر خواهیم گذاشت. ما بهترین مکتب و پیشوایان و بهترین پشتوانه فرهنگی را داریم و با استفاده صحیح از ظرفیت‌های وسیع کشور ، می‌توانیم راه پیشرفت همه جانبه را به روی ملت ایران هموار کنیم.

ایشان همچنین مراتب ارادت خود را به مردم زنجان و اهالی این استان مورد تأکید قرار داد و در پایان سخنانش تصریح کرد که زنجان به لحاظ انسانی، فرهنگی و معنوی و ذخيره اخلاقی، تلاش و كوشش و خستگی‌ناپذيری، یک گنج و یک پشتوانه كم نظير برای كلّ ملّت ايران است. زنجان ديار انسان‌های بزرگ، مردمان زحمتكش، توليدگر، هنرمند، فرهنگی، علما و انديشمندان بزرگ، سياستمداران و تلاشگران است و یک ذخيره و پشتوانه بسیار با ارزش برای ملت ايران محسوب می‌شود.

در حاشیه این مراسم و قبل از سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد نیز چند تن از حاضران در این دیدار با سخنانی به تشریح وضعیت تأسّف‌بار کشور پرداختند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند و با بیان شرایط سخت پیش روی ملّت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور، به عنوان یک مطالبه عمومی مصرّانه از خادم ملت ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد خواستند تا جهت کمک به حل مشکلات کشور و مردم و نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب